Engagement


Relaties bouwen merken, daarvan zijn wij overtuigd!
Engagement laat zich in het Nederlands het best vertalen door ‘betrokkenheid’. Toch dekt dat maar ten dele de lading. In het Engels kan engagement gaan over alles van het verloofd zijn als stelletje (een innige en exclusieve relatie) tot het ‘engageer’ van een versnelling, even opschakelen dus. Allebei klopt het. Relaties zijn er in de sociale netwerkeconomie oneindig veel. Dat je als merk een e-mail adres van een klant hebt of iemand ooit jouw Facebook pagina heeft geliked is leuk, maar dat zegt niets over de betrokkenheid van de klant! Hoe bouw je aan een relatie waar echt leven in zit?

Engagement door storytelling
Engagement, dat gaat ook over het verhaal waar je ingezogen wordt en dat je bezig houdt. Over samen hoofdstukken schrijven in het verhaal van het merk. Je kunt het vertellen met eigen ‘branded content’, maar je kunt klanten er ook aan mee laten schrijven. Wij bedenken samen met opdrachtgevers de meest verrassende content en campagnes om zo effectief mogelijk te communiceren met de doelgroep. Van geschreven woord tot video, delen wij samen jouw authentieke verhaal. Wij houden van grootte ideeën om deze vervolgens praktisch en actiegericht tot leven te wekken.

Niveaus van engagement
Iedereen weet dat betrokkenheid kan variëren van ‘even elkaar gezien hebben’ tot echt actief en frequent verbonden zijn. Niet iedere klant kan en moet ook naar dat ultieme allerhoogste niveau toe, want een ideale ‘brand community’ heeft een gezonde verhouding kijkers, klikkers, delers, en ‘contributers’. Dat geldt voor verschillende platformen en zelfs voor de offline media uitingen.

Platform ontwikkeling en optimalisering
Platformen waarop engagement plaats moet vinden moeten daartoe uitnodigen of zelfs uitdagen en goed onderling verbonden zijn. Van Pinterest, Instagram of Twitter naar het webplatform en de nieuwsbrief of een app-download, zodat er regelmatig contact kan ontstaan. Dat is geen kinderspel, want in de digitale wereld is de kleinste hindernis genoeg om de aandacht van de klant kwijt te raken. Bluebeez ontwerp, ontwikkelt en optimaliseert platformen zodat de stroom van kijkers naar ‘engaged customers’ zo groot mogelijk is. Zo leiden de ‘owned media’, de kanalen waarop de organisatie en het merk zelf invloed heeft, in ieder geval tot optimaal resultaat.

Mixed media

Nieuwe media schieten als paddestoelen uit het web en nu is het aan u om op het juiste moment, op de juiste plek en met de juiste content ‘relevant’ aanwezig te zijn. Wij helpen u graag bij het kiezen, combineren en investeren in de juiste media, platformen en tools om uw verhaal gericht en gestructureerd over te brengen.

Soms vergeten we nog wel is dat je doelgroep ook nog wel eens offline is. Het is daarom belangrijk een goede balans te vinden dus investeringen in online media en offline communicatie zoals print, klantdagen, beurzen en andere events.