Hoe maak je van je respondent een ambassadeur? Iets meer verbeelding, graag!

Het is alom bekend dat beelden sterker communiceren dan woorden. De mens is visueel ingesteld en denkt dus in plaatjes. Wat we ook weten is dat een goed plan begint met het verrichten van onderzoek, en dat geschreven plannen en rapporten – helaas –  nog te vaak  in een la of boekenkast verdwijnen en er dus géén of te weinig actie op wordt ondernomen. Wat hebben deze twee zaken nu met elkaar te maken? Heel simpel, het design van je Call to Action moet meer aandacht krijgen!

E-recruitment: hoe bereik je jongeren effectief?

Dat er in Nederland een hoge werkloosheid is en de banen voor jong en oud niet voor het oprapen liggen, zal niemand ontkennen. Toch maakt dat het werk voor de gemiddelde recruiter alles behalve makkelijker. Er komen veel te veel reacties op vacatures, vaak van kandidaten die minder bij de baan passen dan de recruiter graag zou willen. Het is …

Vertel het Bakker Bart!

Voor de grootste bakkerijketen van Nederland heeft Bluebeez recent een programma gelanceerd waarbij zij stapsgewijs steeds beter haar klanten leert kennen. Onderdeel van het programma zijn een klanttevredenheid onderzoek, een klantenpanel en uiteindelijk een benadering van de klanten rondom persona. Bakker Bart kan dankzij de klantkennis die zij opdoet de aangesloten franchisenemers voorzien van heldere informatie over hun klantprestaties, maar …